Tiskové zprávy

Uherské Hradiště - 09.05.2013
Libor Lukáš média/R55 už za dva roky. Ministr protesty ochránců odmítá

Libor Lukáš média/R55 už za dva roky. Ministr protesty ochránců odmítá

Peníze? Žádný problém! Stavba silnice R55 se do dvou let znovu rozjede. Po jednání se starosty dotčených obcí to v Uherském Hradišti prohlásil ministr dopravy Zbyněk Stanjura, který nemá pochopení pro protesty ochránců přírody. Ať zkusí žít třeba v Huštěnovicích, nebo Babicích, vzkázal ochráncům ptáků a žabiček…

„Jednání a stavební řízení o R55 jen protahují. A přitom zpochybňují stavbu v místě, kde vůbec nežijí. Respektuji jen protesty lidí, kteří trpí stavem komunikací a hustotou dopravy. Jejich názor je důležitější než protesty ochránců,“ zdůraznil Stanjura.

Rychlostní silnice je i jednou z priorit Zlínského kraje. „Musíme využít veškeré možnosti, abychom odblokovali úseky, které ještě nejsou technicky vyřešené. Třeba Spytihněv, kde se přikláním na stranu obce a jednoznačně preferuji hloubený zářez. Doufám, že přesvědčíme ministerstvo, aby ve stejném duchu rozjelo potřebné kroky,“ uvedl Libor Lukáš, krajský zastupitel a předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

Na Uherskohradišťsku jsou nejvíce postiženými obcemi Huštěnovice a Babice, které frekventovaná silniční tepna rozděluje na dvě části. „Lidi obtěžuje hluk a otřesy domů podél hlavního tahu, ale asi největší problém je, že nemůžou bezpečně přejít silnici,“ komentuje každodenní obrázek Miloslav Maňásek, starosta Babic, kterými denně projede 15 tisíc vozidel. „Je jasné, že obchvat nebude zítra, ale v dohledné době. Dva tři roky přípravy uvízly na mrtvém bodě, ale teď už má stát připravené peníze a probíhají společná jednání s projektantem Ředitelství silnic a dálnic,“ těší Maňáska. Dobrou zprávu má i pro majitele pozemků, přes které R55 povede. „Stát je nevykoupí jako ornou půdu, ale jako pozemek pod komunikací, tudíž bude cena podstatně vyšší. Vlastníci se tak nemusí cítit okradeni,“ podotkl babický starosta.

Ministerstvo dopravy aktuálně neřeší finance, má dostatek prostředků na pokračování jihovýchodního obchvatu Otrokovic i navazujícího úseku až do Babic. A dál směrem na jih pokračují práce na projektové dokumentaci. „Starostové mi potvrdili, že pro ně i celý region je stavba klíčová. Když se neobjeví nečekané překážky, můžeme za dva roky zahájit práce na nejsevernějším úseku obchvatu Otrokovic,“ prohlásil Stanjura. Jeho plány však zatím ztroskotávají ve Spytihněvi, kde zastupitelé nesouhlasí s navrhovaným křížením rychlostního koridoru. „Upřednostňujeme podjezd před estakádou, která by výrazně narušila životní prostředí,“ vysvětlil Vít Tomašík, starosta Spytihněvi. „Určitě musíme najít společné východisko. Když totiž obec nezruší stavební uzávěru, další úsek R55 prostě nepostavíme,“ ví moc dobře ministr dopravy.

ZDROJ: DOBRÝ DEN S KURÝREM

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení