Životopis

Narodil se v roce 1961. Původním povoláním je stavební technik. Působil na různých stavbách, především pak při výstavbě dálniční sítě v osmdesátých letech.

Po roce 1989 se stal tajemníkem radnice v Bojkovicích, v městečku v Podhůří Bílých Karpat, na česko-slovenském pomezí a zapojil se do politického života.

Od roku 1993 se věnuje soukromému podnikání a řídí firmu poskytující komunální služby.

V roce 2000 je zvolen do krajského zastupitelstva a následně se stává náměstkem hejtmana Zlínského kraje. V dalších volbách v roce 2004 už jako lídr kandidátky občanských demokratů vyhrává volby a posléze je zvolen hejtmanem Zlínského kraje. Po dalších volbách v roce 2008 je od 12. listopadu opět zvolen statutárním náměstkem hejtmana Zlínského kraje s kompetencemi strategický rozvoj a investice.

Je ženatý a s manželkou Ivou mají dva syny.

Je zastáncem liberálně-konzervativního konceptu při rozvoji občanské společnosti a prosazuje manažerský způsob řízení krajských institucí.

Svou úlohu v politice vnímá jako veřejnou službu.

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. A pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu. Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu i sportovnímu vyžití.

A důležitou cestou k tomuto cíli je také kvalitní dopravní infrastruktura – o tom jsem vždy byl a jsem pevně přesvědčen, a dělám ze svých pozic (například jako dlouholetý předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, jehož jsem zakladatelem) v tomto směru vše, co umím, a co je možné. A výsledky jsou znatelné, přestože vinou nesmyslně nastavených byrokratických bariér či neustále brojících aktivistických skupin nejde vše tak rychle jak bych si přál. Přesto se však projekty české dopravní infrastruktury stále posouvají kupředu a konečně stavíme a stavět budeme (např. dálnice D55, D1, D49).

pokračovat ve čtení