Tiskové zprávy

Napajedla - 22.05.2013
Na jednání o plánované R 55 mezi Napajedly a Spytihněví byl deklarován společný veřejný zájem Sdružení a samospráv

Na jednání o plánované R 55 mezi Napajedly a Spytihněví byl deklarován společný veřejný zájem Sdružení a samospráv

Jednání o variantách trasování plánované rychlostní komunikace R 55 konkrétně v úseku mezi Napajedly a Spytihněví se 22. 5. 2013 uskutečnilo v Napajedlích za účasti předsedy Sdružení, samospráv dotčených obcí, zástupců Ředitelství silnic a dálnic, Zlínského kraje a dalších hostů.

„Zkoumáním možností trasování R 55 v tomto úseku se zabývali týmy projektantů od roku 2001 a výběr trasy R55 v dopravním koridoru vedle železnice byl stabilizovaný v území v roce 2004“ zdůraznila starostka Napajedel Irena Brabcová. Záměr stavby je stabilizován v územních plánech obcí a měst, ZÚR Zlínského kraje a dnes společně účastníci jednání deklarovali připravenost k intenzivní spolupráci při prosazování a následné realizaci projektu.

„Za poslední cca 3 roky proces přípravy stavby příliš nepokročil a nedávné jednání s ministrem dopravy Zbyňkem Stanjurou, které se dotýkalo i předmětné stavby R55 u Spytihněvi, potvrdilo, že projekt patří mezi významné stavby podporované rezortem MD ČR.“ uvedl předseda sdružení Libor Lukáš.

Dnes existují dvě konkrétní varianty a především jasný zájem samospráv shodnout se na nejoptimálnějším řešení. To je důležité z hlediska realizace silnice R 55, jejíž výstavba je společným zájmem jak kraje Olomouckého, Zlínského a Jihomoravského, tak i měst a obcí, jimiž prochází dnešní přetížená komunikace ve směru z Olomouce do Přerova a především z Otrokovic do Břeclavi.

Zástupci samospráv a Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, se ve shodě a opakovaně přihlásili k závěrům z předchozích jednání od roku 2007, resp. 2009 a k technickému řešení stavby R5506 Napajedla - Babice, které prosazovali již v minulých letech. Na dnešním obnoveném jednání potvrdili svůj zájem stabilizovat preferované technické řešení, a to ve variantě otevřeného hloubeného zářezu s křížením v podjezdu pod železnicí. V této souvislosti vyzvali investora ŘSD ČR, aby akceptovalo tento dlouhodobě deklarovaný veřejný zájem a promítlo jej do zpracování dalších stupňů projektové dokumentace stavby R 5506.

„Těší mne, že se na dnešním jednání podařilo restartovat přípravu rychlostní silnice R55 a účastníci si uvědomili nejen ekonomické a technické souvislosti stavby, ale i územní a sociální dopady“ doplnil Libor Lukáš.

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení