Tiskové zprávy
Zlín - 30.09.2008
Za přítomnosti Libora Lukáše a ministra dopravy byla slavnostně zahájena stavba rychlostní komunikace R49
Poklepem základního kamene byla zahájena výstavba rychlostní silnice R49 v úseku z Hulína do Fryštáku. Investici společně s hejtmanem Liborem Lukášem zahájil ministr dopravy Aleš Řebíček, který také deklaroval připravenost státu dodržet termíny výstavby této důležité silnice.
„Realizace výstavby této rychlostní komunikace v úseku mezi Hulínem a Fryštákem má pro Zlínský kraj obrovský význam. Napojí na dálniční síť průmyslový park v Holešově a významně dálnici přiblíží i krajské město Zlín. Zároveň se stane základní dopravní kostrou Zlínského kraje, která zásadním způsobem odlehčí tranzitní dopravě například ve Zlíně, Otrokovicích, Holešově, Hulíně, Fryštáku a také v dalších městech a obcích na stávajících silnicích I. a II. třídy, kde se intenzita dopravy pomalu stává neúnosnou. To bude mít pozitivní vliv nejen na zvýšení bezpečnosti a komfortu dopravy, ale i na životní prostředí,“ uvedl Libor Lukáš.
Náklady na stavbu přesáhnou částku 7,7 miliard korun, první řidiči by se po nové rychlostní komunikaci o délce 17,3 kilometrů měli svézt v říjnu 2011. U Hulína bude rychlostní silnice R49 navazovat na dálnici D1 a na rychlostní silnici R55 vedoucí přes Otrokovice směrem na Břeclav. Trasa R49 směrem na Fryšták pak povede mj. kolem strategické průmyslové zóny Holešov. Na úsek mezi Hulínem a Fryštákem poté naváží další úseky, které rychlostní silnici R49 přivedou až na území Slovenska, kde se jako rychlostní silnice R6 u Púchova napojí na slovenskou dálnici D1. Tím bude zajištěno kvalitní a rychlé spojení Zlínského kraje se Slovenskem. Stavba R49 mezi Hulínem a Fryštákem bude realizována s dodržením všech podmínek na omezení vlivu na životní prostředí. Její součástí tak budou vegetační úpravy rychlostní komunikace, křižovatek i křižovaných komunikací pro začlenění stavby do okolí. Stavba bude dále mj. obsahovat protihlukové stěny v celkové délce 5,626 km, 31 mostních objektů a 2 mimoúrovňové křižovatky (MÚK Třebětice a MÚK Holešov).
S ohledem na rozsah stavby není vyloučeno ani postupné uvádění stavby do provozu po jednotlivých dokončených celcích.