Tiskové zprávy

Zlín - 30.09.2008
Za přítomnosti Libora Lukáše a ministra dopravy byla slavnostně zahájena stavba rychlostní komunikace R49

Za přítomnosti Libora Lukáše a ministra dopravy byla slavnostně zahájena stavba rychlostní komunikace R49

Poklepem základního kamene byla zahájena výstavba rychlostní silnice R49 v úseku z Hulína do Fryštáku. Investici společně s hejtmanem Liborem Lukášem zahájil ministr dopravy Aleš Řebíček, který také deklaroval připravenost státu dodržet termíny výstavby této důležité silnice.

„Realizace výstavby této rychlostní komunikace v úseku mezi Hulínem a Fryštákem má pro Zlínský kraj obrovský význam. Napojí na dálniční síť průmyslový park v Holešově a významně dálnici přiblíží i krajské město Zlín. Zároveň se stane základní dopravní kostrou Zlínského kraje, která zásadním způsobem odlehčí tranzitní dopravě například ve Zlíně, Otrokovicích, Holešově, Hulíně, Fryštáku a také v dalších městech a obcích na stávajících silnicích I. a II. třídy, kde se intenzita dopravy pomalu stává neúnosnou. To bude mít pozitivní vliv nejen na zvýšení bezpečnosti a komfortu dopravy, ale i na životní prostředí,“ uvedl Libor Lukáš.

Náklady na stavbu přesáhnou částku 7,7 miliard korun, první řidiči by se po nové rychlostní komunikaci o délce 17,3 kilometrů měli svézt v říjnu 2011. U Hulína bude rychlostní silnice R49 navazovat na dálnici D1 a na rychlostní silnici R55 vedoucí přes Otrokovice směrem na Břeclav. Trasa R49 směrem na Fryšták pak povede mj. kolem strategické průmyslové zóny Holešov. Na úsek mezi Hulínem a Fryštákem poté naváží další úseky, které rychlostní silnici R49 přivedou až na území Slovenska, kde se jako rychlostní silnice R6 u Púchova napojí na slovenskou dálnici D1. Tím bude zajištěno kvalitní a rychlé spojení Zlínského kraje se Slovenskem. Stavba R49 mezi Hulínem a Fryštákem bude realizována s dodržením všech podmínek na omezení vlivu na životní prostředí. Její součástí tak budou vegetační úpravy rychlostní komunikace, křižovatek i křižovaných komunikací pro začlenění stavby do okolí. Stavba bude dále mj. obsahovat protihlukové stěny v celkové délce 5,626 km, 31 mostních objektů a 2 mimoúrovňové křižovatky (MÚK Třebětice a MÚK Holešov).

S ohledem na rozsah stavby není vyloučeno ani postupné uvádění stavby do provozu po jednotlivých dokončených celcích.

Fotogalerie

 
 

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení