Tiskové zprávy

Zlín - 30.04.2007
Kraj se shodl s představiteli státu na dopravních prioritách

Kraj se shodl s představiteli státu na dopravních prioritách

?Shodou na základních dopravních prioritách regionu, kterými je výstavba dálnice D1 a budování rychlostních komunikací R49 a R55, skončilo velké jednání na téma dopravy ve Zlínském kraji, kterého se kromě krajské reprezentace v čele s hejtmanem Liborem Lukášem zúčastnili představitelé Ředitelství silnic a dálnic České republiky v čele s generálním ředitelem Alfrédem Brunclíkem, pověřený ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Jiří Novák, poslanci, senátoři, starostové obcí při trasách plánovaných komunikací a odborníci na dopravní investice.

„Budování dopravní infrastruktury a vznik moravského středoevropského dopravního kříže u Hulína je naší základní prioritou, jejíž realizace nám umožní napojení na evropskou rychlostní síť ve všech směrech a zásadně tak zvýší naši konkurenceschopnost a možnosti rozvoje. Proto jsem považoval za nezbytné, aby v době, kdy se na důležitých postech obměnila celá řada osob, byla na silném fóru deklarována jednoznačná podpora těmto rozvojovým projektům a aby tato podpora kontinuálně zněla i v Praze, a to zejména v poslanecké sněmovně,“ uvedl hejtman Libor Lukáš.

Za důležité označil zahájení výstavby rychlostní komunikace R49 v úseku Hulín – Fryšták i rychlostní komunikace R55 mezi Hulínem a Otrokovicemi a dokončení obchvatu tohoto města. V případě dálnice D1 by měl být co nejdříve zahájen úsek z Kroměříže do Hulína. „Realizací těchto investic, které budeme společně prosazovat, zajistíme rozestavěnost celého úseku dálnice D1, což je pro náš rozvoj důležité,“ řekl hejtman.

Fotogalerie

 

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení