Tiskové zprávy

Bánov - 26.11.2010
Libor Lukáš přivítal otevření obchvatu Bánova, byl u počátku projektu

Velká liniová stavba očekávaná nejen obyvateli Bánova a vedením Zlínského kraje, ale také mnoha motoristů – celkem 4,4 km dlouhý za více než půl miliardy korun, obchvat kolem samotné obce Bánov, právě začíná sloužit řidičům. Významně to oceňuje Statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Libor Lukáš, který ještě coby hejtman stál u okamžiků, které celý projekt rozhýbaly a převedly do reálné podoby.

„Byla to poslední tragická nehoda kamionu v centru obce, po níž jsme se starostou a dalšími zainteresovaným začali tento projekt silně prosazovat a Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic ČR jsme o nutnosti rychlé výstavby nakonec přesvědčili. Jsem rád, že tehdejší sliby se mění v realitu a lidé vidí, že pro ně mohou regionální politici v oblasti prosazování záměrů směrem k národní vládě hodně udělat. To, že si to lidé uvědomují a oceňují, dali mi silně najevo při slavnostním otevření obchvatu. Velmi mě to překvapilo, zaskočilo a zároveň nesmírně potěšilo,“ řekl Libor Lukáš.

Obchvat je součástí silničního tahu I/50, který je zařazen do evropské trasy E50. Stavba se začala stavět ke konci roku 2008 a je po dvou letech výstavby otevírána v předstihu, protože původně měla být otevřena až v příštím roce. Průjezd obcí Bánov byl velkou dopravní závadou na celém tahu silnice I/50, protože průjezdní úsek je veden velmi nevhodným směrovým a výškovým uspořádáním. Významnou negativní stránkou byly především závažné dopravní nehody v centru obce, které velmi ohrožovaly obyvatele nemovitostí v nebezpečné levotočivé zatáčce na konci poměrně dlouhého klesajícího úseku vozovky.

Dokončením přeložky I/50 Bánov – obchvat, dochází k dopravnímu zklidnění uvnitř obce a podstatně se tím zvyšuje bezpečnost dopravy, ale zejména bezpečnost chodců v Bánově. Jedná se o úsek, který je nedaleko od hraničního přechodu Starý Hrozenkov – Drietoma, směrem na Slovensko. Přestože je přeložka o něco delší než dosavadní trasa po silnici přes obec, bude doba jízdy po přeložce kratší a levnější. Přínos po stránce lepšího ovzduší v centru města je pak zcela zřetelný.

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení