Tiskové zprávy

Zlín - 27.03.2007
Lukáš zahájil konferenci o železniční dopravě

Lukáš zahájil konferenci o železniční dopravě

?Třídenní konferenci „Železniční dopravní cesta 2007“, zaměřenou na problematiku rozvoje železniční dopravy, zahájil dnes ve Zlíně hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš, který rovněž převzal nad tímto odborným setkáním záštitu.

Ve svém úvodním příspěvku zdůraznil, že Zlínský kraj se již od samotného vzniku územně samosprávných celků v roce 2000 velmi významným způsobem angažuje ve spolupráci s Českými drahami, a.s. i se státní organizací - Správou železniční dopravní cesty.

„Význam železniční dopravy z hlediska rozvoje regionu si dlouhodobě uvědomujeme a podporujeme její co nejlepší fungování. To je ostatně závazně definováno v základních rozvojových dokumentech Zlínského kraje, jakými jsou Generel dopravy Zlínského kraje a studie Rozvoj kolejové dopravy ve Zlínském kraji,“ předeslal Libor Lukáš.

Hejtman na konferenci mimo jiné vyjádřil, že by si přál, aby územím Zlínského kraje projíždělo „severojižní pendolíno“ ve směru z polských Katovic do Vídně. „Máme sice vybudován druhý tranzitní koridor, ale mrzí mě, že jej adekvátně nevyužíváme. Železnice by si zasloužila svou renesanci,“ řekl hejtman Lukáš.

Připomenul rovněž, že Zlínský kraj ročně vynakládá ze svého rozpočtu nemalou částku na zajištění železniční dopravy občanů v regionu, je to ročně přibližně 215 milionů korun. Ve Zlínském kraji je nyní v provozu 359 km železničních tratí (z toho je 276 km tratí celostátních a 83 km regionálních) a na nich leží 120 železničních stanic a zastávek.

Fotogalerie

 

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení