Tiskové zprávy

Zlínský kraj - 05.09.2018
Železnice? Přehoďme výhybku směrem do 21. Století.

Železnice? Přehoďme výhybku směrem do 21. Století.
„Pro celé Uherskobrodsko bude dalším impulzem modernizace a  elektrizace tratí ze Starého Města přes Uherské Hradiště, Kunovice do Uherského Brodu, Luhačovic, Bojkovic až na státní hranici do Brumova-Bylnice. Velmi důležitým projektem, se kterým pomáháme, je modernizace a  elektrizace trati z  Otrokovic přes Zlín do Vizovic. Nádraží v  krajském městě Zlíně je totiž nejhorší v  zemi a  musíme to už konečně napravit,“ vysvětluje Libor Lukáš
 
V případě obou těchto zásadních investic dojde i  na moderní dopravní terminály a tím i vyšší kvalitu veřejné dopravy.
 
Otrokovice – Zlín – Vizovice
 
Železnice s  velkým potenciálem, na které se zastavil čas. Spojuje několik měst, napojuje se na mezinárodní koridor, ale připomíná v lepším případě skanzen. To je trať 331. Její modernizace a elektrizace je naprosto nezbytná. Přínosy jsou jasné – vyšší komfort cestování, přímé dálkové spoje, vyřešení problému s ostudnými nádražími. Posuňme železnici do 21. století…
 
Staré Město – Veselí n. M. / Kunovice – Uherský Brod – Luhačovice – Bojkovice – Bylnice – SK 
 
Rychlejší a modernější Slovácko a jižní Valašsko. Rychlejší a modernější Slovácko a jižní Valašsko Vlárská dráha a přilehlé tratě. V minulosti dokázala hospodářsky oživit Slovácko a jižní Valašsko. A tento potenciál má i dnes – musí se ale modernizovat a elektrizovat. To přinese výrazné zkrácení doby jízdy a zvýší úroveň propojení s koridorem. Region dostane pořádnou vzpruhu. Cestování bude rychlejší…
 
Přikládám odkazy na můj web, kde se těmto tématům věnuji dlouhodobě:
 

Fotogalerie

Železnice? Přehoďme výhybku směrem do 21. Století.
 
Železnice? Přehoďme výhybku směrem do 21. Století.
 
Železnice? Přehoďme výhybku směrem do 21. Století.
 
Železnice? Přehoďme výhybku směrem do 21. Století.
 

Soubory ke stažení


Úvodem

Pokud bych měl popsat příběh mého života, jeho podstatná část se bude točit kolem slova cesta.

Za prvé – původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Za druhé, stavbám cest jsem zasvětil značnou část profesního života. A za třetí: vždy se snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Mým dlouhodobým velkým cílem je, aby naše část Moravy ztratila nálepku regionu v pohraničí, aby se hospodářsky pozvedla, byla stabilní i v nejistých ekonomických dobách, zdejší lidé měli dobré výplaty, lépe se jim cestovalo za prací, do škol, k lékaři, za kulturou…

A důležitou cestou k tomuto cíli je také kvalitní dopravní infrastruktura – o tom jsem byl vždy pevně přesvědčen. Jako stavař i jako politik. Kontinuálně i dnes, především z pozice předsedy Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, proto dělám pro její rozvoj vše, co umím. A myslím, že jsou za námi vidět výsledky. Třeba i z toho důvodu, že se nebojíme za dobrou věc rvát. Nemůžeme stát v koutě a útrpně přihlížet, jak nám hází klacky pod nohy několik osamocených aktivistů a se vším smíření, rozpačití politici.

Rozhodl jsem se proto kandidovat do Senátu. V něm budou moje snahy posunout věci vpřed umocněny. Musíme prostě udělat mnohem víc, co je k rozvoji našeho regionu skutečně potřeba. Věřím, že se svou vizí našeho regionu jako dobré adresy pro život nejsem sám. Proto jsem otevřen všem podnětům od vás všech, kteří sledují stejný cíl. Společně uděláme pro náš region pořádný kus práce. Protože je náš.

Libor Lukáš
(lukaszlin21@gmail.com)