Tiskové zprávy

Zlínský kraj - 07.08.2018
Libor Lukáš/média: Jdu do boje o senát kvůli dopravě, říká někdejší hejtman

Libor Lukáš/média: Jdu do boje o senát kvůli dopravě, říká někdejší hejtman
V roce 2000 stál ve vedení Zlínského kraje, od roku 2005 zastával roli hejtmana. Jeho stopa v regionu i mimo něj je nesmazatelná. Byť by se mohlo zdát, že v posledních letech se z politiky stáhl, tak nyní je vše zcela jinak: Libor Lukáš se rozhodl do vrcholné politiky naplno vrátit. „Já ji vlastně nikdy zcela neopustil.
 
„Dálnice nám chybí více, než se leckdy pohledem z malé vesnice, může zdát. Mezery jsou i v železniční dopravě. Máme sice hustou síť, ale její kvalita vůbec neodpovídá 21. století.“
 
Chci udělat ještě kus práce, a to nejenom v dopravě,“ odpovídá Libor Lukáš na otázku, zda mu opravdu stojí za to svést vysilující souboj o senátorský post a vrátit se tak do složitého a často nepříjemného světa velké politiky.
 
ROZVOJ SILNIČNÍ A DÁLNIČNÍ SÍTĚ
 
Jméno Libora Lukáše je spjato právě s rozvojem silnic a dálnic. „V roce 2000, když jsem začínal ve vedení kraje, tak zde neexistoval ani kilometr dálnic, D1 končila kousek za Brnem. Když jsem zastával funkci hejtmana, podařilo se dotáhnout hlavní českou tepnu na samé hranice kraje, o dva roky později vznikl dálniční obchvat Kroměříže a na přelomu let 2010 a 2011 navazující úseky do Hulína a Říkovic.
Rychlé tempo nabrala i stavba dnešní D55 a byl kompletně připraven projekt D49 směrem na Slovensko,“ zavzpomínal Libor Lukáš na výstavbu silnic a dálnic na samém začátku tisíciletí.
 
Slibně nastartovaný vývoj v oblasti dopravy však z ničeho nic skončil. Velké investice nepřicházejí. „Zkolabovanou výstavbu jsem se snažil resuscitovat z pozice předsedy Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, ze stejných důvodů jsem pak oznámil kandidaturu do Senátu v obvodu 80 – Zlín,“ vysvětluje své pohnutky jeden z kandidátů na senátorský post.
 
Za Liborem Lukášem stojí hned osm politických stran. Podporuje ho Občanská demokratická strana, hnutí Starostové a nezávislí, Strana soukromníků České republiky, Strana svobodných občanů, ZVUK 12, Nový Impuls, Moravané a Nezávislí.
 
Libor Lukáš jde do boje o senátorské křeslo s jasnou vizí podoby Zlínska a Slovácka. „Máme být konkurenceschopný region, v němž lidé mají dobré podmínky nejen pro běžný život, ale má také perspektivu dalšího rozvoje. Region, který ctí své tradice, zároveň se ale nebojí vydat ponových, neprošlapaných cestách,“ myslí si někdejší hejtman.
 
CESTA JAK URYCHLIT PROJEKTY
 
Jako hlavní komplikaci označuje právě nedostatečně kvalitní dopravní infrastrukturu „Dálnice nám chybí více, než se leckdy pohledem z malé slovácké vesnice, může zdát. Mezery jsou i v železniční dopravě. Máme sice hustou síť, ale její kvalita vůbec neodpovídá 21. století,“ vysvětlil s tím, že post v senátu je dobrou platformou pro zintenzivnění snah o urychlení důležitých projektů.
 
Zdroj: Deník

Fotogalerie

Jdu do boje o senát kvůli dopravě, říká někdejší hejtman Libor Lukáš
 

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení