Libor Lukáš | Dělejme zákony hlavně pro lidi, křečci nám prosperitu nezajistí

Tiskové zprávy

Luhačovice - 21.09.2017
Dělejme zákony hlavně pro lidi, křečci nám prosperitu nezajistí

Dělejme zákony hlavně pro lidi, křečci nám prosperitu  nezajistí
Podpora systémové legislativní změny, tak aby se mohla v ČR dostavět páteřní dopravní infrastruktura – to bylo jedním z impulsů pro konání již VII. ročníku mezinárodní konference, kterou uspořádalo „Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě“ ve čtvrtek 21. září 2017 ve Společenském domě v Luhačovicích.
 
„Cílem občanského sdružení je aktivně ovlivnit proces přípravy prioritních projektů našeho regionu, které jsou soustavně napadány několika ekologickými aktivisty, kteří zneužívají nedostatků legislativy a blokují jejich přípravu a realizaci. Nejen k tomuto tématu, ale i k dalším koncepčním otázkám související s dopravní infrastrukturou, je  tato  konference  vhodnou diskuzní platformou,“ uvedl předseda Libor Lukáš.
 
Tuto iniciativu překračující významem hranice regionu podpořili udělením záštity předsedové vlád České i Slovenské republiky, ministr dopravy ČR, ministr dopravy a regionálního rozvoje SR, hejtmani Olomouckého, Moravskoslezského a Zlínského kraje a předsedové Trenčianského a Žilinského kraje. 
Konference reagovala na současný stav přípravy a realizace projektů dopravní infrastruktury a kriticky zhodnotila stav legislativy, která doslova znemožňuje plynulou přípravu a realizaci nosných staveb dopravní infrastruktury. Debata se nesla v oblasti problematiky Stavebního zákona a o potřebě razantní změny této normy, včetně potřebné změny zákona o Urychlení výstavby dopravní infrastruktury (416/2009 Sb) a dalších otázek související s průtahy při legalizaci liniových staveb.
 
„Dělejme zákony hlavně pro lidi, křečci nám prosperitu a rozvoj nezajistí“ glosoval pozadí přípravy dopravní infrastruktury v ČR neformálně Libor Lukáš.
 
Hlavním tématem konference byla problematika připravenosti a realizace infrastrukturních projektů pro současné plánovací období EU v letech 2014-2020. V této souvislosti bylo zdůrazněno, že zásadní negativní vliv na neutěšený stav přípravy prioritních staveb v regionu střední a východní Moravy má zejména aktivistická činnost některých ekologických spolků a problémy majetkové přípravy staveb. Z této situace vyplývají i vážná rizika opoždění jejich přípravy a realizace v tomto programovém období. 
Přítomní vyjádřili porozumění a podporu „Petici na podporu infrastrukturních projektů dálnice D49 Hulín-Fryšták-hranice ČR/SR a dálnice D55 Otrokovice-Staré město-Břeclav“, kterou připravilo SRDIM.
 
„Výsledky petice budou využity k podpoře snahy zástupců samospráv, usilující k urychlení přípravy a realizace těchto významných rozvojových projektů. Věřím, že se naším společným úsilím podaří nakonec překonat dlouholeté obstrukce ekologických aktivistů a že realizací této stavby, přispějeme k potřebnému rozvoji regionu Střední Moravy i Slovenského Pováží“ dodal předseda Sdružení Libor Lukáš.
 
Účastníci setkání se shodli na urychlení přípravy následujících dopravních projektů: 
 
Výstavby posledního úseku dálnice D1 0136 v okolí Přerova tj. Říkovice – Přerov, dálnice D 49 (CZ) – R6 (SK) Hulín – Fryšták – státní hranice SR - Púchov, dálnice D35 v úseku Hradec Králové – Mohelnice, dálnice D55 Olomouc- Přerov a Otrokovice – Uherské Hradiště - Břeclav, vč. tzv. Východní tangenty obchvatu Olomouce, silnice I/35 Valašské Meziříčí - Palačov, silnice I/57 obchvat Valašského Meziříčí, silnice I/44 v úseku Mohelnice - Jeseník, modernizace a elektrizace železniční trati Otrokovice – Zlín - Vizovice, modernizace trati Brno – Přerov, a modernizace trati Staré Město – Uherské Hradiště – Luhačovice/ Bojkovice/Veselí nad Moravou, dopravního terminálu ve Vsetíně, aj… 
 
Významní hosté z Evropské komise, Evropské investiční banky a další, poukázali na možnosti financování výstavby dopravní infrastruktury po roce 2020. Příklad Využití projektu PPP u výstavby obchvatu Bratislavy a opatření k podpoře investic přijatá EK za podpory EIB musí být inspirativní pro další období výstavby dálniční sítě v ČR.
 
Účastníci konference na závěr jednání přijali tzv. „LUHAČOVICKOU VÝZVU 2017“, která je přílohou tiskové zprávy. 

Soubory ke stažení


senátní volby 2018

Úvodem

Pokud bych měl popsat příběh mého života, jeho podstatná část se bude točit kolem slova cesta.

Za prvé – původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Za druhé, stavbám cest jsem zasvětil značnou část profesního života. A za třetí: vždy se snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Mým dlouhodobým velkým cílem je, aby naše část Moravy ztratila nálepku regionu v pohraničí, aby se hospodářsky pozvedla, byla stabilní i v nejistých ekonomických dobách, zdejší lidé měli dobré výplaty, lépe se jim cestovalo za prací, do škol, k lékaři, za kulturou…

A důležitou cestou k tomuto cíli je také kvalitní dopravní infrastruktura – o tom jsem byl vždy pevně přesvědčen. Jako stavař i jako politik. Kontinuálně i dnes, především z pozice předsedy Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, proto dělám pro její rozvoj vše, co umím. A myslím, že jsou za námi vidět výsledky. Třeba i z toho důvodu, že se nebojíme za dobrou věc rvát. Nemůžeme stát v koutě a útrpně přihlížet, jak nám hází klacky pod nohy několik osamocených aktivistů a se vším smíření, rozpačití politici.

Rozhodl jsem se proto kandidovat do Senátu. V něm budou moje snahy posunout věci vpřed umocněny. Musíme prostě udělat mnohem víc, co je k rozvoji našeho regionu skutečně potřeba. Věřím, že se svou vizí našeho regionu jako dobré adresy pro život nejsem sám. Proto jsem otevřen všem podnětům od vás všech, kteří sledují stejný cíl. Společně uděláme pro náš region pořádný kus práce. Protože je náš.

Libor Lukáš
(lukaszlin21@gmail.com)