Tiskové zprávy

Zlín - 26.01.2015
Ministerstvo dopravy deklaruje prioritu mezinárodnímu projektu rychlostní silnice R49 Hulín – Púchov

Ministerstvo dopravy deklaruje prioritu mezinárodnímu projektu rychlostní silnice R49 Hulín – Púchov
Zlín 26. 1. 2015 – se uskutečnilo za účasti náměstka ministra dopravy Kamila Rudoleckého, poslance Petra Kořenka, senátora Františka Čuby, zástupců komunální a regionální samosprávy, ŘSD ČR a dalších významných hostů jednání k přípravě rychlostní silnice R 49.
 
Koordinační jednání svolalo  „Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě“, které ve spolupráci se Zlínským krajem, tento projekt dlouhodobě podporují a vzájemně spolupracují při tvorbě technicko – ekonomických podkladů souvisejících s přípravou projektu i na  navzdory ekologistům, kteří blokují všechno a hledají cokoliv, co by oddálilo zahájení samotné realizace projektu. 
 
„Projekt propojení České a Slovenské republiky rychlostní silnicí R49 / R6 je pro nás důležitou prioritou“ řekl úvodem náměstek ministra dopravy Rudolecký. Účastníci jednání diskutovali tři oblasti přípravy od stavby Hulín – Fryšták, která dnes čeká na stavební povolení, přes úsek Fryšták – Lípa kde letos chce investor ŘSD dopracovat projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí, po úsek Lípa – Vizovice – Horní Lideč - hranice se Slovenskem, s potřebou dopracování posouzení ekonomického a technického, včetně potřeb ochrany životního prostředí.
 
Zařazení do transevropské dopravní sítě propojení České a Slovenské republiky jako 9. nákladního železničního koridoru (Praha - Česká Třebová - Hranice na Moravě - Púchov -Žilina - Košice - Čierna nad Tisou), včetně souvisejícího silničního propojení mezi ČR a SR rychlostní silnicí R49/R6 Hulín – Púchov, nás staví před potřebu efektivně spolupracovat a dokončit přípravu a realizaci do konce roku 2030 připomněl statutární náměstek hejtmana Drozd.
 
Krajské město Zlín jako jedno z posledních krajských měst v ČR je dosud bez obchvatu, nebo alespoň vnitřního městského okruhu a silnice R49 v úseku Hulín – Fryšták – Lípa je spolu s R55 Hulín - Napajedla takovým obchvatem pro tranzitní dopravu. Dnes přetížený průtah silnicí I/49 (ulice Tomáše Bati) ve Zlíně je zátěží pro obyvatele a proto: „říkáme R49 ano – potřebujeme tento projekt k dalšímu rozvoji města“ konstatovali přítomní zástupci města Zlín. 
 
„Výsledkem jednání je to, že jsme se dohodli na vzniku pracovních skupin,  kde budeme průběžně konzultovat aktuální dění suvisející s přípravou projektu R 49 a jednou za tři měsíce svoláme koordinační jednání, kde společně vyhodnotíme postup a průběh prací na projektu“ doplnil předseda Sdružení Libor Lukáš, který jednání řídil. 
 
Naše sdružení je opakem všech ekologistů, kteří jsou velmi dobře informováni o nedostatcích projektu, o existujících právních předpisech a bez ohledu na skutečnou podstatu problému je se značným úspěchem využívají k zastavení procesu přípravy a realizace staveb. Nevládní organizace často intervenují z jakéhokoliv úhlu, který se jim zrovna hodí.  „Současný stav vrhá v očích veřejnosti špatné světlo nejen na státní správu, samosprávu a ústřední orgány, ale také na skutečné ochránce přírody a ochranu přírody jako veřejný zájem“, doplnil Lukáš.

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení