Tiskové zprávy

Olomouc - 10.04.2014
„Moravské dopravní fórum“ – Ministr dopravy podporuje urychlení výstavby tzv. Přerovského dálničního uzlu a výstavbu R 49 na Zlínsku.

„Moravské dopravní fórum“ –  Ministr dopravy podporuje urychlení výstavby tzv. Přerovského dálničního uzlu a výstavbu R 49 na Zlínsku.
„Deklaraci“ zdůrazňující potřebu koncepčního rozvoje dopravní infrastruktury jako zásadního předpokladu zvýšení konkurenceschopnosti regionu střední a východní Moravy, přijali účastníci „Moravského dopravního fóra“ které uspořádalo „Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě“ ve spolupráci s Olomouckým a Zlínským krajem a městem Přerov 7.dubna v Olomouci.
 
Účastníci setkání podpořili vizi stabilního a dlouhodobého finančního rámce sloužícího rozvoji dopravní infrastruktury v ČR, urychlit proces úprav stavební legislativy,aby nebránila plynulé přípravě a realizaci staveb, navýšení a soustředění investorských a projekčních kapacit. Jde především o dokončení dálnice D 1/0136 a D 1/0137, zahájení realizace rychlostní silnice  R49 spojující střední a východní Moravu se sousedními regiony Slovenska, přípravu rychlostní silnice R55 v úseku Otrokovice-Staré Město-Rohatec-Břeclav, a alternativní propojení ČR v západovýchodním směru Mohelnice – Hr.- Králové rychlostní silnicí R35.  
 
Setkání se účastnili poslanci, senátoři, vrcholní představitelé obou krajů, představitelé Ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správy železniční dopravní cesty a členové Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, zástupci měst a obcí regionu, či zástupci hospodářské sféry.
 
"Chtěli jsme především zhodnotit dosavadní vývoj v problematice nedostatečně rozvinuté dopravní infrastruktury na střední a východní Moravě v návaznosti na závěry přijaté v tzv. „Luhačovické výzvě 2013“ na mezinárodní konferenci v září loňského roku", konstatoval předseda Sdružení Libor Lukáš.
 
Prioritami rezortu na Moravě jsou mimo R 52 Pohořelice – Mikulov, také dostavba dálnice D1 v okolí Přerova, zahájení  stavby  rychlostní silnice R 49 na Zlínsku, zajišťující přeshraniční spojení se Slovenskem a rychlostní silnice R 35 z Mohelnice směrem na Hr. Králové, sdělil  přítomným ministr dopravy Antonín Prachař. Dále uvedl, že předložil vládě vypsání tendrů na 50km silnic a dálnic včetně jižní části Červenohorského sedla za cca 700 mil.Kč a řadu důležitých železničních staveb vč. urychlení přípravy  žel. trati Brno- Přerov. Bez urychlené úpravy stavební legislativy, která je jednou z velkých příčin dnešního neutěšeného stavu v oblasti  přípravy staveb, se však nepohneme příliš kupředu, uzavřel ministr dopravy. 
 
Z evropských zdrojů v období  2014-2020 může ČR získat do OPD II až -  4,7mld EUR a k tomu ještě 1mld z programu CEF především na projekty zařazené do sítě TEN-T. Potřebu soustředit se na přípravu staveb a vytvořit tak předpoklady pro úspěšné čerpání této finančně významné pomoci zdůraznili ekonomický expert Petr Zahradník, a ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna.. 
 
Intenzita dopravy na dálnicích se v porovnání s rokem 1995 zvýšila na 250% a na silnicích na 200%, proto je adekvátní odpovědí na tuto skutečnost pouze rychlý a systematický rozvoj dopravní infrastruktury v ČR, která napomáhá naší konkurenceschopnosti, upozornil prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák. 
 
„Přijatou „Deklaraci“ zašleme spolu s Luhačovickou výzvou prezidentu republiky, předsedovi vlády, ministru dopravy, ministru průmyslu, předsedovi hospodářského výboru PSP ČR, ministru financí a podvýborům pro dopravu poslanecké sněmovny a senátu. V této souvislosti a v zájmu zachování kontinuity je připravován  IV. ročník mezinárodní konference „Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“, která se bude konat 25. 9. 2014 v Luhačovicích“,doplnil předseda Sdružení Libor Lukáš.
 

Soubory ke stažení


Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení